
ONLINE
cez ZOOM
28. 3. - 1. 4. 2026 Modul 1 týždeň 1 Vaibhášika
tréning UD - modul 1, týždeň 1
Pri príležitosti otvorenia nového Medzinárodného tréningu Jednota v Dualite 2026 - 2030 by sme vás radi pozvali na úvodné informačné stretnutia vzdelávacieho programu.
V tomto spoločnom čase vám predstavíme Tréning Jednota v Dualite v jeho obsahovej a novej medzinárodnej podobe. Zodpovieme vaše otázky a spoločne sa budeme zaoberať aj praktickou stránkou.
Kurzy sú určené najmä pre nových účastníkov vzdelávania Jednota v Dualite. Tieto informačné kurzy budú bezplatné.
Ak vás tento vzdelávací program zaujal, ale ešte si nie ste istí, či by mohol vyhovovať vašim potrebám, toto je miesto a čas, kedy by ste sa mohli pridať.
Termíny prezentácie nového medzinárodného vzdelávania JD (organizovaného Francúzskom, Nemeckom, Slovenskom a Španielskom) :
7. jún 2025, vedie Lene Handberg – 10h-13h – Zoom
4. október 2025, vedie Lene Handberg – 10h-13h – Zoom
29. november 29th 2025, vedie Sandrine Gousset – 10h-13h – Zoom
14. február 2026, vedie Sandrine Gousset – 10h-13h – Zoom
Registrácia k úvodným stretnutiam: https://forms.gle/D2fFqoGL6r4actoB9
https://tarab-institute.org/event/2nd-ud-international-training-presentation-2025-06-7/
https://tarab-institute.org/2nd-ud-international-training-2026-2030/
Modul I: JD veda mysle a reality
V týchto základných štyroch kurzoch budeme študovať špecifické aspekty štyroch vnútorných vied mysle a reality, ktoré sú základom ďalšej aplikácie Jednoty v Dualite tak, ako sú v Moduloch II, III a IV. V spojitosti s JD osobným rozvojom budú použité vybrané cvičenia, aby bol študijný materiál sprístupnený v rámci vlastnej skúsenosti, čo umožňuje integráciu teoretického poznania.
Modul I, 1: Vaibhášika – štúdium kladie dôraz na povahu vzájomného vzťahu medzi subjektom a objektom so špecifickým zameraním na šesť rôznych typov myslí, tj. päť zmyslových myslí (videnie, počutie, atď.) a 6.myseľ, ktorú tvorí konceptuálna, premýšľajúca myseľ – čo predstavuje základ pochopenia vzájomného vzťahu subjektu (myseľ) a objektu (jav) – na základe veľkej zbierky Abhidharmy od Vasubandhua.
Modul I, 2: Sautrantika – dôležité štúdium epistemológie, v súvislosti s učencami a jogínmi slávnej univerzity Nálanda – Dignágom a Dharmakírtim, so špecifickým dôrazom na analýzu povahy konceptuálnej mysle a odpovedajúcej konceptuálnej reality, čo pomáha rozlíšeniu medzi týmto pólom mysle a zmyslovým pólom.
Modul I, 3: Jógačára – štúdium Asangu, Sthiramatiho a Vasubhandua (slávni učenci univerzity Nálanda, India) o zákonoch evolúcie v spojitosti s realitou – čo zahŕňa prvotnú, univerzálnu a individuálnu úroveň. Otvorenie sa pochopeniu toho, čo je povahou mysle v poňatí starodávnej východnej tradície, čo nás privedie ďaleko za osobnú rovinu mysle. Tieto vysvetlenia sú potravou pre myseľ v súvislosti s odpoveďami na mnohé otázky o povahe potenciálneho poľa existencie a jej vzťahu k referenčnému objektu (hmota, myseľ (osobná / transpersonálna, vedomá / podvedomá) a im odpovedajúce póly objektu.
Modul I, 4: Madhjamaka – prekvapujúco moderná analýza základnej povahy prirodzených zákonitostí hmoty (referenčnej reality), spojená s Nágárdžunom (označovaný ako druhý Budha) a Čandrakírtim (slávni učenci a jogíni Nálandy). Tieto prirodzené zákonitosti odpovedajú modernej vede, ale navyše majú špecifický vhľad v tom zmysle, že chápu tieto zákonitosti na základe vzájomných vzťahov, o ktorých sa diskutuje v predchádzajúcich školách. Podobne, štúdium povahy seba-vzťažnosti, ktoré končí vhľadom, že všetko (myseľ, hmota aj zažívaná realita) je vzťahové, bez akejkoľvek konečnej referencie, čo odpovedá modernej vede.
1. skúška: písomná skúška o štyroch školách mysle a reality, po čom nasledovala diskusia v pléne.
